Parfémová zahrada aneb najděte tu pravou květinovou vůni

Ahoj,
Dnes si dáme opět jeden "voňavý" článek a pak se můžete těšit na reportáž z veletrhu Interbeauty, nějaký new in, oblečení, fashion challenge, Give away (tu mám v plánu udělat při kulatých 40 čtenářích, ale abych nečekala věčně, tak možná i dříve :-)
A samozřejmě mnoho dalšího. Kdybyste viděli, co mám v mobilu fotek a v hlavě recenzí a nápadů. Bohužel mi zoufale chybí ČAS.

Nebudu zdržovat, jdeme rovnou na článek. Představím vám v něm pět květin a vůně, které skutečně voní identicky k nim. Ono totiž růže ve složení nerovná se automaticky vůně čerstvě utržené květiny ze zahrádky, to už jste možná postřehli. Vybrala jsem 5 květin, které jsou v parfémech oblíbené, ale kdyby někdo chtěl poradit ohledně jiné květinové vůně, stačí napsat a poradím, v parfémech se vyznám.

Růže







  • Začneme klasikou. Neznám dívku, které by růže nevoněly. Zvlášť, když jsou darovány od našich drahých poloviček.
  • Přináším hned několik tipů na parfémy vonící po růžích. 

Grés Cabaret 

  • O Cabaretu jsem psala již v minulém článku, ale musím ho tu zmínit znovu. Je to přehlížená vůně, nehonosí se zvučným jménem oděvní značky, přesto je to růže jako vyšitá.
  • Není to vyloženě svěží vůně, je to spíše odkvétající růžička a já (a jak jsem si z diskuzí všimla) v ní cítíme tak trochu piliny, dřevo. 
  • Určitě se nebude líbit každému, ale za vyzkoušení stojí.

Stella McCartney Stella

  • Úžasná růže, čistá, pouze doplněná o aroma mandarinky, které jí dává vyniknout.
  • Je to univerzálně líbivá vůně, vhodná je tedy i jako dárek, teď nastává předvánoční čas, tak o ní uvažujte :-)

Trésor in Love

  • Rovněž velmi krásná růže, bude se líbit i těm, kteří mají rádi sladší vůně.
  • Je doplněna o broskev a hrušku, jedná se o jemnou a nekonfliktní vůni a já osobně jsem těžce zamilovaná do toho krásného flakónku. 


Jasmín



Alien Thierry Mugler a jeho limitky

  • Neobjevila jsem lepší jasmínovou vůni. Na blogu jsem ji již několikrát zmiňovala.
  • Pokud se vám líbí klasika, doporučuji si třeba na arome.cz od holek sehnat vzorečky a otestovat i limitky.
  • Limitky neobsahují tak "těžký" jasmín, jsou více svěží, je v nich více cítit kašmeran a jsou obohacené vždy o nějakou ovocnou, nebo třeba i karamelovou složku.
  • Trochu mi vadí, že se stává masově rozšířenou, ale co nadělám.

Marc Jacobs Daisy

  • O této vůni jsem se ještě nezmiňovala, tak se trochu rozepíšu.
  • Jasmín v ní není až tak výrazný, ale cítit tam je, ideální vůně pro ty, kteří nemají rádi úplně čistě jasmínové vůně.
  • Navíc obsahuje i fialku, spolu tyto dvě složky harmonicky ladí.
  • Trochu se podobá na již zrušenou Summer Mania For Her od Armani.
  • Nenechte se odradit trochu infantilním flakónem, jedná se o velmi elegantní květinovou vůni

Fialka







Nenechte se zmást. Fialka možná nezní tak honosně jako tygří orchidej, lilie, nebo ylang-ylang, ale v parfémech bývá jasně rozpoznatelná a nádherně voní, aspoň tedy já jsem maniak na fialkové vůně. Jak už bylo řečeno, nejlepší fialkovou vůni všech dob je prostě Summer Mania For Her a tečka. Nechápu, jak ji mohli přestat vyrábět :-( Ale pojďme se podívat na alternativy...

Insolence Guerlain

  • Možná o tomhle parfému slyšíte prvně, jelikož to není úplně parfémový mainstream.
  • Přesto ji můžete najít například v parfumériích Douglas, takže i českým ženám se snad značka Guerlain dostane do podvědomí. 
  • Je to pudrová vůně, takže pokud na tohle nejste, ruce pryč, nemusíte ani zkoušet.
  • Fialka a ovoce v ní jednoznačně dominují.
  • Bez mučení přiznávám, že můj favorit to úplně není, ale tato vůně se těší velké oblibě.
  • Navíc je to držák, takže pokud chcete jednoduchou, líbivou vůni, směle do toho.

Daisy Bloom Marc Jacobs

  • Ještě bych zmínila limitku od Daisy - Bloom.
  • Měla jsem jen vzoreček a upřímně ani nevím, zda je ještě k sehnání.
  • Bloom je čistá, pudrová fialka bez jakýchkoliv příkras.
  • Pokud vám nesedí pudrové vůně a přesto chcete fialkovou vůni, ale svěží, vyzkoušejte originál Daisy.

Vodní květiny

Jelikož je jich více a voní téměř stejně, tak jsem se je rozhodla sloučit do této kategorie. Patří tam například lotos, nebo leknín.







Versace Bright Crystal

  • Všemi milovaná vůně, jen mnou trochu opomíjená kvůli své jednoduchosti a přímočarosti.
  • Je to pěkná vůně, ale mě se protiví, že jí cítím, kam vejdu, dřív to bylo DKNY Be Delicious a teď je to Bright Crystal.
  • Vodní květiny jsou v ní jasně znát, vůně je díky nim lehoučká a nevtíravá.
  • Rovněž je ale znát ovoce, nejvíc yuzu, které já nemusím a pak granátové jablko.


  • Jelikož ji nosí odhaduji 9 z 10 žen v této republice, je vhodná jako dárek, s ní se neseknete.

Escada Into The Blue

  • Ačkoliv značak Escada proslula jako výrobce lepivých cukrátkoidních parfémů, tohle naprosto vybočuje.
  • Je to vůně absolutně nesladká, velmi svěží a vhodná na léto s parádní výdrží.
  • Nejvíc jsou v ní cítit právě vodní květiny a meloun. 
  • Neznám lepší vůni na léto, navíc i cena je příznivá.
  • Vůně je unisex a na mě na rovinu působí spíš pánsky, ale to už je na vašem posouzení.

Šeřík




Lanvin Eclat d´Arpége 

  • Opět jedna z velmi rozšířených a populárních vůní v ČR.
  • Kombinace sicilského citrónu a šeříku je velmi líbivá, je to vůně svěží, avšak výrazná.
  • Její intenzita mě překvapuje, na takto svěží vůně je nezvyklá. Výborná je i výdrž parfému.

Lilac Demeter Fragrance

  • Pokud chcete čistý šeřík, tak doporučuji značku Demeter, která ho vystihla asi nejlépe.
  • Já mám doma jen vzoreček a i ten je potíž obstarat.
  • Poštovné se vám opravdu nevyplatí, tak bádejte na serverech a hledejte někoho, kdo by byl ochotný vám ji prodat.

A jaké květinové vůně preferujete vy?


Zdroje obrázků
www.fragrantica.com


Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

GLISS KUR tepelná ochrana pro namáhané vlasy - recenze

Yankee Candle recenze (mých TOP 10 voňavých vosků)

Got 2 Be recenze mých oblíbených produktů